Operacja jaskry białystok

Oferują Państwu kompleksową diagnostyę obejmującą:

Perymetria (badanie pola widzenia)

Badanie pola widzenia, polega na ocenie przestrzeni widzianej przez nieruchome oko. Jest ono na tyle ważne, iż na podstawie jego wyników jesteśmy w stanie wykryć wczesne poważne choroby okulistyczne takie jak: jaskra, zapalenie nerwu wzrokowego, zwyrodnienie siatkówki, zwyrodnienie plamki oraz wielu chorób neurologicznych, powodujących ubytki w polu widzenia. Choroby te bardzo często zauważalne są dla pacjenta już w stadium zaawansowanym, dlatego badanie perymetrii przez specjalistów jest tak istotne.

Tonometria

Badania ma na celu ocenę ciśnienia wewnątrz gałki ocznej. Badanie ciśnienia śródgałkowego odbywa się u każdego pacjenta przy każdej wizycie okulistycznej. U pacjentów z jaskrą badanie jakim jest pomiar ciśnienia śródgałkowego jest bardzo ważny.

Pachymetria (badanie grubości rogówki)

Jest to pomiar centralnej grubości rogówki, umożliwiający korektę pomiaru ciśnienia śródgałkowego, gdy jest ono mierzone standardowymi metodami. Badanie ma szczególne znaczenie w diagnostyce jaskry oraz w zwyrodnieniach rogówki.

1. pachymetr mierzący grubość rogówki metodą dotykową,
  2. pachymetr i tonometr bezdotykowy (aparat mierzący metodą bezdotykową grubość rogówki ,posiada ponadto funkcjęautomatycznej kalkulacji ciśnienia wewnątrzgałkowego w oparciu o centralną grubość rogówki),
  3. pomiar grubości rogówki za pomocą mikroskopu spekularnego.

Gonioskopia (badanie kąta przesączania)

Badanie to wykonujemy rutynowo u pacjentów u których diagnozujemy jaskrę. Gonioskopia jest metodą pozwalającą na obejrzenie kąta rogówkowo-tęczówkowego w celu oceny szerokości oraz określenia konfiguracji kąta a także poszukiwania nieprawidłowości w obrębie jego struktur. Metoda ta pozwala ocenić typ jaskry różnicując jaskrę otwartego i zamkniętego kąta, które wymagają odrębnego postępowania leczniczego.

OCT (Optyczna Koherentna Tomografia)

OCT (optyczna koherentna tomografia) to bardzo nowoczesna, nieinwazyjna technika obrazowania struktur oka .Metoda wykorzystywana jest do szczegółowej oceny przedniego odcinka oka oraz siatkówki ze szczególnym uwzględnieniem plamki.

Badanie OCT:

• dostarcza obrazów siatkówki i przedniego odcinka oka w postaci przekrojów o wysokiej rozdzielczości, bezkontaktowo,
  • służy w diagnostyce wielu chorób okulistycznych, badanie może być wielokrotnie powtarzane, pozwala na monitorowanie przebiegu choroby i skuteczności leczenia oraz stanowi podstawę kwalifikacji do zabiegów chirurgicznych,
  • dokonuje pomiaru grubości siatkówki oraz warstwy włókien nerwowych.

Wskazania do wykonania badania OCT:

• choroby plamki (np. zwyrodnienie plamki związane z wiekiem -AMD, obrzęk plamki, otwór plamki, trakcja szklistkowo-siatkówkowa, błona nasiatkówkowa),
  • zmiany cukrzycowe w siatkówce oka,
  • jaskra,
  • nowotwory.

Zaletą tej metody diagnostycznej jest jej nieinwazyjny charakter, dzięki temu możliwe jest badanie pacjentów m in. obciążonych chorobami układu oddechowego, krążenia, z dysfunkcją nerek oraz kobiet ciężarnych.

Angiografia Fluoresceinowa

Metoda diagnostyczna oceniająca stan naczyń krwionośnych dna oka. Polega na dożylnym podaniu barwnika - fluoresceiny, a następnie za pomocą specjalnej kamery wykonaniu serii zdjęć dna oka.

Badanie umożliwia:

• Ocenę krążenia siatkówkowo-naczyniówkowego, z uwidocznieniem cech niewidocznych w tradycyjnym badaniu oftalmoskopowym (wziernikowym),
  • Ocenę stanu funkcjonalnego naczyń krwionośnych siatkówki i ich szczelności,
  • Obecność nieprawidłowości naczyniowych powstających w przebiegu chorób siatkówki,
  • Pomaga zidentyfikować zapalenia, obrzęki, wysięki i ogniska zwyrodnieniowe dna oka oraz obszary niedokrwienia siatkówki i naczyniówki,
  • Umożliwia wykrycie zmian nowotworowych na dnie oka.

Najczęstsze wskazania do wykonania AF:

• Powikłania oczne cukrzycy,
  • Obrzęk plamki,
  • Degeneracje plamki - w szczególności degeneracja związana z wiekiem (AMD), która występuje w 2 rodzajach - zanikowej i wysiękowej. Ciężkie uszkodzenie wzroku jest głównie związane z formą wysiękową AMD, która jest spowodowana nieprawidłowym rozplemem drobnych naczyń krwionośnych. Uwidocznienie obszaru rozplemu dzięki AF w połączeniu z wynikiem badania OCT pozwala na zakwalifikowanie chorego do leczenia substancjami które hamują wzrost nieprawidłowych naczyń (iniekcje doszklistkowe Avastinu, Lucentisu),

Badanie w klinice okulistycznej przeprowadzane jest na zlecenie lekarza okulisty. Podczas wizyty kwalifikacyjnej lekarz decyduje o tym, czy pacjent może być poddany badaniu angiograficznemu. Przed badaniem nie należy jeść obfitego posiłku (aby zapobiec wystąpieniu nudności, wymiotów), oraz należy zgłosić lekarzowi informacje na temat; alergii, skłonności do krwawień (skaza krwotoczna). Badanie trwa zwykle od 1-2 godzin. Wynik badania przekazywany jest w formie opisu z dołączonymi zdjęciami.

Biometr Optyczny IOL Master

Pozwala na bardziej precyzyjny ,bezdotykowy pomiar długości gałki ocznej. Urządzenie służy do kalkulacji soczewek wewnątrzgałkowych ,wszczepianych podczas zabiegu usunięcia zaćmy. Pozwala również na najbardziej precyzyjne monitorowanie krótkowzroczności.

Badanie komórek śródbłonka rogówki (za pomocą Mikroskopu Spekularnego)

Metoda diagnostyczna schorzeń rogówki. Badanie polegające na analizie komórek śródbłonka rogówki (gęstości, wielkości, kształtu). Mikroskop Spekularny komputerowo liczy ilość komórek śródbłonka rogówki oraz wykonuje pomiar grubości rogówki (pachymetrię). Pomiary komórek śródbłonka rogówki są badaniami pomocniczymi przy kwalifikacji do zabiegów usunięcia zaćmy z wszczepieniem sztucznej soczewki.

Kolorowa fotografia dna oka

Służy ocenie progresji zmian chorobowych na dnie oka. Stanowi dokumentację badania dna oka.

Komputerowe badanie wad refrakcji

Określa wadę wzroku wyrażoną w dioptriach (krótkowzroczność ,nadwzroczność ,astygmatyzm)

Test Schirmera

Próba wydzielania łez -w diagnostyce zespołu suchego oka

Zabiegi chirurgiczne

Leczenie operacyjne zaćmy

metodą fakoemulsyfikacji z implantacją soczewek monofokalnych, multifokalnych i torycznych.

Leczenie operacyjne jaskry

trabeculectomia, zabiegi z użyciem zastawek filtracyjnych

Leczenie operacyjne aparatu ochronnego oka

operacje odwiniętych i podwiniętych powiek, kępki żółte, gradówka, róg skórny, brodawki powiek, skrzydlik

Laseroterapia:

Zabiegi laserowe w leczeniu jaskry:

• SLT - selektywna trabekuloplastyka laserowa (Nd: YAG)
  • ALT- trabekuloplastyka laserem argonowym
  • irydotomia laserowa (Nd: YAG) zabiegi laserowe w leczeniu retinopatii cukrzycowej (Argon)
  • zabiegi laserowe w leczeniu zaćmy wtórnej – kapsulotomia (Nd:YAG).

Optyka:

• Dobór okularów korekcyjnych oraz soczewek kontaktowych miękkich (sferycznych i torycznych) w oparciu o komputerowe badanie wzroku